Publiczne Przedszkole nr 2 w Złotowie
ul. 8 Marca 18, 77-400 Złotów
tel. 730 018 008
e-mail: p2@przedszkola-zlotow.pl
INNOWACJE
INNOWACJA NR 1/2019/2020 MATY EDUKACYJNE-WYKORZYSTANIE MAT DO PROGRAMOWANIA W RAMACH REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ DLA DZIECI 5 I 6 LETNICH |
REJESTR INNOWACJI PRZEDSZKOLNYCH PP2
Nazwa innowacji |
Cel |
Realizacja |
Terminy |
INNOWACJA NR 1/2017/2018
Realizacja ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Krecik poznaje Polskę” autorstwa Małgorzaty Dobrakowskiej |
Cel: rozwijanie postaw patriotycznych, nabywanie poczucia przynależności narodowej, dostrzeganie piękna i oryginalności narodowej, poznanie różnych regionów Polski, przybliżanie wiadomości na temat Ojczyzny i jej mieszkańców, zaspakajanie potrzeb poznawczych. |
Miejskie Przedszkole nr 13 im. 13 Krecika (ul. Gwiezdna 2, 42-202 Częstochowa)
Realizacja na terenie Justyna Gołębiewska Grupa Motyle. |
20.10.2017-26.10.2017 |
INNOWACJA NR 2/2017/2018 WIATRAK MATEMATYCZNY- INNOWACYJNE NARZĘDZIE I METODA NAUCZANIA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM”
|
Wykorzystanie w pracy z dziećmi przedszkolnymi narzędzia służącego do nauki matematyki poprzez ruch i aktywność własną dzieci. Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego w obszarze I i IV, sprzyjając rozwojowi fizycznemu i poznawczemu. Zabawy z wiatrakiem matematycznym wspomagają rozwój intelektualny dzieci, sprzyjają rozwojowi myślenia i nabywaniu umiejętności matematycznych. Podczas zabaw dzieci uczą się orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni, rytmów, konstruowania gier. Istotnym walorem jest połączenie edukacji matematycznej dzieci z różnorodnymi zabawami ruchowymi w sali i na powietrzu. |
Wszyscy nauczyc |
REJESTR INNOWACJI PRZEDSZKOLNYCH PP2
Nazwa innowacji |
Cel |
Realizacja |
Terminy |
INNOWACJA NR 1/2018/2019
PROJEKT EDUKACJI PRZYRODNICZEJ I EKOLOGICZNEJ „OGRÓD 5 ZMYSŁÓW-wykorzystanie ogrodu w zabawach dzieci” |
Dzieci zrealizują następujące cele: uwrażliwianie na piękno przyrody, jej tajemnic i kształtowanie świadomości ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym poprzez stosowanie atrakcyjnych form edukacji; rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą; kształtowanie wyobrażeń i pojęć przyrodniczych na podstawie obserwacji i doświadczeń. uświadomienie dzieciom potrzeby dbania o rośliny i zwierzęta poprzez ugruntowanie wiadomości na ich temat: uczenia wnioskowania, myślenia, przewidywania skutków działalności człowieka; integracja dzieci, rodziców i personelu w celu podnoszenia kultury ekologicznej i troski o środowisko, w którym żyjemy;; kreowanie wizerunku przedszkola jako przyjaznego środowisku naturalnemu i promującego zdrowy styl życia,; wykorzystanie czasu wolnego jako obszaru stymulującego wszechstronny rozwój dziecka, relacji dziecko – rodzic – nauczyciel, ukazanie możliwości wykorzystania ogrodu do działań, zabaw i zajęć sprzyjających wszechstronnemu rozwojowi dziecka.
|
Wszystkie grupy, wszyscy nauczyciel
|